Jumaat, 21 Jun 2013

Saya Kembali Dengan Info :-)

Assalamualaikum :) hyeee .
wahhh, lama nya aku meninggalkan blog aku :') ohh, sayu hati dibuatnya ~ haha, LOLSZZ ! actually, aku kembali dengann tips menarik .
okayy, hari nihh aku TERrajin pulak nak bagi tips menarik kat korang :-) *takk berapa nak menarik laa* . at least ada juga tips berfaedah yang aku share kat sini :-) hehe . Okayy, tips ini di CopyKitten dari majalah NUR :-) btw, siapa yang nak tips menarik sila laa beli majalah NUR , ok ? serius semua tips , berguna :-) and then , kepada muslimah yang sukakan fasyen tudung terkini pun boleh tengok kat majalah NUR :-) hehe *aku nihh promote majalah NUR ke?* okayy, back to the point :) Today, tips untuk Mengawal Emosi akan dikongsikan kepada readers :* hehe ~

1. Tarik nafas sedalam-dalamnya, dan fikirkan akibat tindakan anda jika gagal mengawal emosi. Pastinya tindakan yang sia-sia :-) *think positive guys*

2. Fikir positif dan negatifnya jika anda gagal mengawal emosi, ini kerana bila kita gagal mengawal emosi, sikap kita akan berubah :-)

3. Fikir secara matang dalam menangani masalah terutamanya  yang melibatkan emosi :-)

4. Tenangkan fikiran anda terlebih dahulu sekiranya ia melibatkan emosi yang negatif :-)

5. Kembalikan segalanya kepada Allah , pastinya kita sering lupa padaNya ketika kita emosi . Makanya banyakkan istighfar untuk menenangkan diri :-) *Allah selalu ada untuk kita*

6. Minumlah segelas air putih untuk mengurangkan/menghilangkan emosi negatif anda :-)

7. Tanya pada diri sendiri, apa yang anda inginkan dalam setiap apa yang dilakukan, jika gagal, mungkin ada kesilapannya . Melalui cara tersebut anda boleh tahu dimana kelemahannya dan membantu mengawal emosi yang tidak menentu :-)

8. Setiap apa yang dilakukan tidak semuanya akan berjalan lancar . Justeru anda perlu bersedia daripada mental dan fizikal untuk apa sahaja dugaan :-)

9. Ikhlas dalam melakukan apa saja  . Kerana jika anda ikhlas anda tidak akan berasa tertekan jika sesuatu yang anda lakukan gagal :-)

10. Dalam fikiran anda , anda sudah mempunyai beberapa plan jika apa yang anda lakukan tidak berjaya, justeru emosi anda dalam keadaan terkawal :-)

11. Luahkan masalah anda , ka;lau anda tidak suka luahkan kepada orang, maka luahkan lah kepada diri sendiri , cubalah bermonolog dengan diri sendiri  :-)

12. Redha dengan segala ujian , kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya . Dengan sedikit redha anda dapat mengawal emosi anda :-)

13. Berlakulah adil kepada diri sendiri dan keadaan :-)

okayy, Alhamdulillah ;) selesai sudah 13 tip Mengawal Emosi :-) kalau nakk tips lagi kena tunggu laaa yee ? hehe :) noww, I very busy with my homework . Seriusly , I will miss my blog badly :* erghh !
Sudahh , nakk sayu bagai pulak aku nihh :D hehe, okayy . got to go now :) kbyee :) Salam sayang penyapu dari Dilla kepada readersnya xD hehe :*


okayy, bergaya kan aku ? blablabla -.-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mehh sini tinggalkan komen yang Comel :D